Witaj na stronie Platformy Turystycznej Biura Podróży BARTEK WYJAZDY GRUPOWE  |   tel/fax +48 33 822 70 93  |  kom. +48 501 295 530  |  Napisz do nas | RODO

P 603. Wyścig Powstańców - Poznań/Gniezno 2 dni GRA MIEJSKA dla klas Licealnych z Powstaniem Wielkopolskim

Print Friendly, PDF & Email

NIEZWYKŁA   A T R A K C J A  – Przewodnik/dowódca, w pełnym pruskim mundurze, z karabinem Mauser na plecach hand-granatami za pasem poprowadzi WASZĄ grupę

26. GRUDNIA 1918 - Mimo ogłoszenia niepodległości w Warszawie, Poznań i Wielkopolska wciąż są rządzone przez Niemców. Tego dnia do Poznania przybywa Ignacy Jan Paderewski – adwokat sprawy polskiej. Niemcy próbują nie dopuścić do jego przyjazdu, ale bezskutecznie. Poznaniacy tłumnie gromadzą się pod Hotelem Bazar, gdzie przebywa Paderewski. Następnego dnia niemieccy żołnierze z 6. Pułku Grenadierów ostentacyjnie zrywają flagi polskie i państw Entanty. Padają pierwsze strzały, na które odpowiadają polskie odziały Straży Ludowej. Wybucha Powstanie Wielkopolskie!

Grupę dzielimy na 4 mniejsze drużyny. Zadaniem każdej drużyny jest jak najszybciej zdobyć punkty strategiczne i posterunki zaznaczone na mapie. Są to miejsca mocno związane z przebiegiem Powstania Wielkopolskiego w Poznaniu. Aby zdobyć punkt strategiczny lub posterunek drużyna musi rozwiązać zadanie, znajdujące się na przypisanej do miejsca karcie. Zadanie jest jednak trudniejsze niż się wydaje! Drużyny będą rywalizować ze sobą o to, która pierwsza zdobędzie dany posterunek. Kluczem do zwycięstwa jest zatem planowanie, komunikacja z łącznikiem i spostrzegawczość. Do każdego zadania przypisana jest osobna karta z grafiką i instrukcją. Drużyna rozwiązuje zadanie a odpowiedź przesyła łącznikowi, który przekazuje ją dalej do punktu dowodzenia. Jeżeli odpowiedź jest poprawna, drużyna zdobywa posterunek i punkt. Drużyny będą musiały odnaleźć budynki ze starych widokówek i przesłać ich zdjęcie do łącznika, odnaleźć nazwiska na tablicach pamiątkowych czy odszukać ukryte pakunki. Grupę dzielimy na ok 4 mniejsze drużyny po maks. 10 osób. Każda drużyna deleguje swojego łącznika – jedyną osobę uprawnioną do kontaktu z dowództwem. Jeżeli dana drużyna wykona zadanie, musi przekazać hasło łącznikowi, a ten przesyła je do dowództwa. W ten sposób drużyny zdobywają punkty. Taka organizacja wymaga planowania strategicznego, sprawnej komunikacji i pracy w grupie. Dokładnie tak, jak w wojsku powstańczym! Punkt dowodzenia ustawiony jest przy tzw. Odwachu, czyli budynku straży miejskiej. Obecnie znajduje się w nim Muzeum Powstania Wielkopolskiego. To tutaj dowódca, czyli mistrz gry, pojawi się w pełnym mundurze powstańczym i zrobi odprawę – wyjaśni zasady gry, używając mapy w dużym formacie. Do niego też drużyny będą mogły wysłać łączników w razie potrzeby. Budynek Odwachu, dowódca w mundurze i duża mapa wprowadzą graczy w klimat operacji wojskowej i pozwolą im przeżyć atmosferę napięcia pierwszych godzin powstania. Oczywiście nie zabraknie sesji zdjęciowej po zakończeniu gry.  

GRUPA WIEKOWASzkoły Ponadpodstawowe, Licea, CZAS TRWANIA – do 2 godzin, WIELKOŚĆ GRUPY – do 50 osób

I dzień: 

6.00 zbiórka, spotkanie z pilotem i wyjazd ze szkoły /z rejonu Bielska-Białej. Około 12.00 przyjazd do Poznania, spotkanie z przewodnikiem – dowódcą, GRY MIEJSKIEJ. Podział na grupy, z każdą grupą będzie 1 opiekun, rozejście się do zadań. Przebieg tej części wycieczki jest opisany powyżej. 14.30 od tej chwili z pilotem zobaczymy - Stary Rynek z Ratuszem i słynnymi poznańskimi Koziołkami, zabytkowe kamieniczki, Katedrę Poznańską z sarkofagami pierwszych władców Polski – pod tym względem tylko Katedra na Wawelu może równać się z Katedrą Poznańską. Zwiedzanie Poznania kończymy zwiedzając "Bramę Poznania" – jest to połączenie nowoczesności z minionymi wiekami. 18.00 przejazd do pensjonatu, następnie zakwaterowanie, obiadokolacja i nocleg

II dzień: 

8.00 śniadanie, wykwaterowanie. 9.00 Gniezno, zwiedzanie z przewodnikiem rozpoczniemy od Bazyliki / Nawa Główna, słynne Drzwi Gnieźnieńskie oraz tajemnicze Podziemia  / krótki spacer z pilotem po zabytkowym rynku a następnie zobaczymy Muzeum Początków Państwa Polskiego . Około 14.30 wyjazd w drogę powrotną. Powrót do szkoły około godz. 21.00

Galeria: 
W koszcie ujęto: 

Przejazd autokarem lub busem o podwyższonym standardzie dobranym do wielkości grupy, opiekę pilota na całej trasie wycieczki, ubezpieczenie NNW, parkingi, podatek VAT, opłaty drogowe, bilety wstępów ujęte w ofercie, dodatkowych przewodników w zwiedzanych obiektach, przewodnik-dowódca w ramach wycieczki animowanej, wyżywienie /obiadokolacja, śniadanie/, zakwaterowanie pokoje 2,3,4 os z łazienkami.

Cennik: 
Ilość osób:Cena:Rabaty
13 - 17 osób płatnych485,00 zł+ 2 osoby 100 % rabatu
18 - 29 osób płatnych465,00 zł+ 2 - 3 osoby 100 % rabatu
30 - 39 osób płatnych435,00 zł+ 3 osoby 100 % rabatu
40 - 64 osób płatnych385,00 zł+ 4 - 6 osoby 100 % rabatu
65 - 90 osób płatnych379,00 zł+ 6 - 9 osoby 100 % rabatu

Partnerzy