Witaj na stronie Platformy Turystycznej Biura Podróży BARTEK WYJAZDY GRUPOWE  |   tel/fax +48 33 822 70 93  |  kom. +48 501 295 530  |  Napisz do nas | RODO

PŁATNOŚĆ BONEM TURYSTYCZNYM

Print Friendly, PDF & Email
Nowość

Szanowni Państwo / Rodzice / Nauczyciele

Z logiem umieszczonym powyżej spotkała się już część z Was w czasie wakacji podczas letniego wypoczynku. Jak zapewne wiecie można tym bonem płacić za różnego rodzaju usługi i atrakcje turystyczne dla dzieci. W naszym biurze możecie Państwo zapłacić tym bonem za wycieczkę szkolną swojego dziecka. Poniżej przedstawię kilka podstawowych informacji dla tych, którzy jeszcze nie zetknęli się z BONEM, którzy mniej więcej wiedzą, czym on jest ale za bardzo nie wiedzą jak z niego skorzystać.

WARTOŚĆ BONU TURYSTYCZNEGO – 500 złotych na 1 dziecko

KOMU PRZYSŁUGUJE BON TURYSTYCZNY - Jeśli masz prawo do świadczenia wychowawczego, tzw. 500+, lub do dodatku wychowawczego albo złożyłeś wniosek o te świadczenia, a pracujesz poza granicami Polski, otrzymasz świadczenie w formie bonu. Jeśli Twoje dziecko jest niepełnosprawne, możesz otrzymać dodatkowe świadczenie w formie bonu. Za pomocą bonu możesz zapłacić w Polsce za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne. / Więcej na stronie www.zus.pl /

TERMIN WAŻNOSCI BONU – Bonem możesz zapłacić  do 31 marca 2022 r. Jeśli do tego dnia zapłacisz za usługę za pomocą bonu, możesz z niej skorzystać po tym terminie.

ABY SKORZYSTAĆ ZE SWIADCZENIA W FORIE BONU, MUSISZ – mieć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,

aktywować bon na PUE ZUS (w zakładce [Ogólny], w menu bocznym jest zakładka [Polski Bon Turystyczny] >[Mój Bon]). Aby aktywować bon musisz podać swój aktualny adres e‑mail oraz numer telefonu komórkowego. Bon można aktywować w dowolnym momencie np. na kilka dni przed planowanymi wakacjami. Skorzystaj z instrukcji "Jak aktywować bon, przeglądać dane i sprawdzać historię transakcji" (plik docx 666 kb).

JAK ZAPŁACIĆ BONEM – Gdy aktywujesz bon na PUE ZUS, otrzymasz e-mailem kod obsługi płatności (znajdziesz go również na PUE ZUS w zakładce [Polski Bon Turystyczny] > [Mój Bon]). Ten kod / jest to seria 16 dużych liter i cyfr /podasz, gdy będziesz płacić za usługi (np. w recepcji hotelu lub w biurze podróży). Biuro wpisuje ten kod i wysyła go do ZUS. Następnie otrzymasz od ZUS esemesem kod / tym razem jest to 6 cyfr /potwierdzający płatność. Musisz go podać osobie przyjmującej płatność. UWAGA JEŻELI NIE ROBISZ TEGO OSOBIŚCIE W BIURZE TYLKO TELEFONICZNIE TO NA PRZEKAZANIE TEGO KODU DO BIURA I PRZEKAZANIE TEGO SAMEGO KODU PRZEZ BIURO DO ZUS MACIE ŁĄCZNIE  T Y L K O  2  MINUTY. Zatem otrzymany kod należy niezwłocznie też sms-sem przesłać do biura. W razie pomyłki lub przekroczenia czasu 2 minut otrzymasz informację sms, ze płatność nie powiodła się i próbujemy ponownie aż do potwierdzenia iż płatność się powiodła. Jeśli usługa, za którą płacisz bonem przekracza jego wartość, to brakującą część możesz zapłać gotówką, kartą lub przelewem. Stan wykorzystania środków z bonu możesz sprawdzić na PUE ZUS.

Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, dzwońcie, postaram się pomóc.                      

Kontakt bezpośredni: 501 295 530

Józef Jonkowski

Pełnomocnik biura

Galeria: 

Partnerzy